Неділя, 29.09.2024, 05:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

КОНСПЕКТ УРОКУ. ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО. "ФЕДЬКО-ХАЛАМИДНИК". 6 КЛАС


Тема: Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник».
Мета: ознайомити учнів з письменником В. Винниченком, розповісти цікаві епізоди з його життя; вчити виразно і вдумливо читати найбільш вражаючі епізоди з твору «Федько- халамидник», аналізувати його зміст; розпочати роботу щодо характеристики образу Федька; розвивати логічне мислення учнів, культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, робити висновки; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття пошани до творчості В. Винниченка, української класики; прищеплювати учням риси щедрості на добро, порядність, чесність, повагу до людини.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи та прийоми: слово вчителя, словникова робота, робота з текстом, робота в парах, індивідуальна робота, проблемне питання, «Мікрофон», «Незакінчене речення».
Обладнання: презентація, портрет автора, підручники, картки.
Хід уроку
І. Організацій момент.
1. Привітання з учнями. Перевірка відсутніх. Подяка черговим.
- Діти, ви, напевне, чули про незвичайну пташку колібрі. Так от, ця маленька істота за одну секунду (зверніть увагу!) робить 200 помахів крильми. Тож бажаю вам сьогодні, дорогі діти, такої ж невтомної працездатності на уроці як у тої колібрі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Слово вчителя.
- Кілька  уроків  тому  ми з вами вивчили поезію Лесі Українки «Як дитиною бувало…». Пригадаймо її зараз.
(Учениця  читає  перші дві строфи поезії)
- А  чи  замислювалися  ви над  тим, які  ви? Які люди вас оточують? Чи у вашому характері  присутні  такі  риси, як  гордість, чесність, справедливість, людяність? Які оповідання про дітей ви вже вивчили у 5 класі? Чи вважаєте ви себе дорослими у порівнянні з минулим роком? Які зміни ви помітили у власному становленні як особистості? Які риси характеру в людині ви поважаєте, а які засуджуєте?
- Сьогодні  на  уроці ми  намагатимемось  усвідомити  найважливіші  цінності  моралі  та  етики, що  роблять  людину  душевно  багатою, щедрою  на  добро, порядність, чесність. «Вечорами я слухав, як співали журавлі біля криниць у ярах, а удень ширина степів навівала сум безкрайності. В тих теплих степах вироблялась кров моя і душа моя.» Ці слова належать Володимиру Винниченку, із творчістю якого ми сьогодні познайомимось на уроці, та попрацюємо над його оповіданням «Федько-халамидник».
2. Оголошення  теми  і  мети  уроку.
Тема  нашого уроку: «Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Де знадобляться знання сьогоднішнього уроку?
- За допомогою методу «Незакінчене речення» спробуйте висловити свої очікування від уроку.
- Які ж завдання ми будемо сьогодні виконувати (технологічна картка).
Проблема.
- Сьогодні ми повинні довести або спростувати думку, що оповідання «Федько-халамидник» актуальне і сьогодні.
- Що нам потрібно робити, щоб опрацювати тему уроку?
Висновок вчителя.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Слово вчителя.
- Зверніть увагу на портрет Винниченка: високе, світле чоло, глибокий, розумний, проникливий погляд – весь обрис свідчить про титанічну натуру, сповнену сталевої міці, сили волі, завзяття, грандіозної  енергії і витримки, але водночас добру і душевну людину. Чарівна посмішка й ласкавий погляд темно-блакитних очей, отінених чорними віями, роблять його кремезну постать дуже симпатичною й викликають довіру.
- А що ви думаєте про письменника, що прочитали вдома? Давайте перевіримо ваші знання. А для цього запросимо журналіста, який буде задавати вам питання, а ви будете давати коротку відповідь.
(Проведення інтерв’ю)
- Чи цікаво вам було б дізнатися про історію написання твору? (Виступ літературознаця)
(Перевірка почутого)
2. Обмін враженнями від прочитаного.
- Давайте пригадаємо, що таке оповідання. (Оповідання – це невеликий прозовий твір, у якому розповідається про одну або кілька подій з життя одного героя чи кількох головних персонажів протягом обмеженого проміжку часу).
- Чим захопило вас це оповідання? Що найбільше вразило? Чому?
- Які почуття викликав твір, які роздуми виникли під його впливом?
- А як ви розумієте слово «халамидник»? Давайте спробуємо дібрати до нього синоніми (бешкетник, пустун, урвитель, розбишака).
Словникова робота
- Мабуть, ви помітили у тексті невідомі вам раніше слова. Давайте спробуємо знайти їх та пояснити.
Незабрукована – вулиця, не вимощена камінням.
Розсотувати – розмочувати, розкручувати.
Набакир – набік.
Проскура – церковний хлібець.
Ринва – труба або жолоб для стікання води.
Пацати – ляскати по воді.
Випещені – доглянуті.
Шворка – тонкий мотузок.
3. Переказ твору за поданим планом.
1.Федько-розбишака
2.Толя -смирна дитина
3.На рiчцi повiнь
4.Задум Федька
5.Толя повторюе прохiд Федька
7.Смiливий вчинок Федька
8. Подяка
9.Федька не стало
4. Обговорення змісту твору за питаннями:
Хто є головним героєм у творі? Яке у вас ставлення до нього?
Чому Толя приходив додому «задрипаний, подраний, з розбитим носом?» (Федько спокушував)
За що вдруге били Федька? (Через нього Толя порвав штанці, коли лазили за горобцями)
Що про це свідчить? (Розподіл людей на бідних та багатих)
Чого боялися батьки Федька щодо батьків Толі? (З квартири виженуть)
Що побачив Федько на вулиці під час дощу?
Чого він заподіяв? Хто підштовхував його до цього?
За що знову б'ють хлопця після дощу?
Про що розповів Федько хлопцям? (Про льодохід)
Чому Федько вирішив не йти до школи?
До чого підбивав Федько хлопців?
Чим хлопці образили Толю? (Сказали, що тато у нього пузатий)
Прочитайте опис льодоходу. В чому тут проявляється майстерність письменника-живописця?
Яка розмова виникла між хлопцями на льодоході?
Чому і на що побилися об заклад Толя і Федько?
Яким чином Федько переправився на другий бік річки?
Які почуття виникали в Толі під час переправи? Хто і як допоміг Толі?
Що трапилось з Федьком?
Чому Толя не допоміг Федьку? Як це його характеризує?
Як хлопці витягли Федька із води? Прочитайте.
Через що Федько збрехав батькові Толі? Як це його характеризує?
Що запропонував батько Толі батькові Федька?
Чим же закінчилася історія з Федьком?
У чому виявилась бездушність Толі до Федька під час похорону?
Доведіть, що даний твір – це оповідання.
5. Зачитування уривків, які найбільше вразили. (Діти зачитують  уривки, пояснюють, чому  саме  цей  уривок  обрали.)
6. Хвилинка розвантаження. (Перегляд фотографій)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота у парах за рядами.
- І ряд – пригадати, що таке тема, визначити тему твору.
- ІІ ряд – подумати, які проблеми підіймаються у творі. (любов і ненависть, порядність і лицемірство, добро і зло, батьки і діти, багаті і бідні)
- ІІІ ряд – пригадати, що таке ідея, визначити ідею тексту.
2. Індивідуальне завдання.
- Продовжіть думку«Якби у мене був такий друг, як Федько…»
- Пояснити прислів’я А чесним бути в бідності – Найвище од усього…
VІ. Підсумок уроку.
Метод «Мікрофон»:
-   Отож повернемося до нашої проблеми. Чи погоджуєтеся ви, що твір є актуальним і сьогодні? Доведіть свою думку.
-   Що ви відкрили нового для себе в цьому оповіданні?
-   Які висновки ви зробили для себе?
- Федько пожалів Толю, а поплатився за це тяжкими побоями своїх і чужих батьків та, зрештою, власним життям. Проте, очевидно, по-іншому він не міг. Бачити перед собою слабкого, морально пригніченого, настраханого і завдати йому удару – це не у Федьковому характері, це понад його гідність!
VІІ. Рефлексія.
1. Технологія незакінчених речень.
На уроці для мене цікавим було...
Найбільше мені сподобалося...
Я іду з уроку із...
Я тепер знаю…
Я тепер вмію…
- Як ви оцінюєте свою роботу на уроці? .
2. Оцінювання відповідей учнів учителем.
VІІІ. Домашнє завдання.
Виписати цитати до характеристики образів Федька та Толі.
Д.р. – скласти план до твору.
В.р. – підготувати усну розповідь «Який слід залишив Федько у моєму житті».

Категорія: Мої статті | Додав: nataliypoletskovaymary (15.01.2017)
Переглядів: 911 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
uCoz